16MIL I DANMARK PÅ CYKEL ..



Heey kära bloggläsare!
Då har ögonblicket som alla väntat på äntligen kommit haha, summeringen av min 16mils långa cykelresa i Danmark .. Jag började min resa för exakt en vecka sen och var borta i fem dagar .. Mitt första mål som jag hade var att under första dagen slå upp tältet på den danska västkusten, närmare bestämt i Løkken .. Efter en tre timmars lång båtresa så började jag min cykelresa från Fredrikshavn klockan 12:30 och fem timmar och 5,5mil senare så kunde jag öppna en kall breezer utanför tältet i strålande solsken .. Väldigt skönt :)  I Løkken stannade jag två nätter och under dessa dagar så begav jag mig iväg på dagsturer längs kustsidan .. Danska västkusten är otroligt fin verkligen :) 

Efter två dagar i Løkken så begav jag mig senare mot Hjørring som var mitt nästa mål och som jag även hade tänkt att slå upp tältet på .. Efter en ganska så snabb cykeltur dit så ändrade jag dock detta målet och satsade istället på att åka tillbaka till fredrikshavn, en cykeltur på ca sex mil .. Jag anlände till en camping några kilometer utanför fredrikshavn lagom till middag och gjorde mig genast lite mat .. Även på detta stället så begav jag mig iväg på dagsturer och den danska östkusten är inte heller så dålig haha .. Här stannade jag också i två nätter och på den femte dagen begav jag mig in mot fredrikshavn city och checkade in tillsammans med alla lastbilar och bilar på färjeterminalen ..

Under dessa dagar så cyklade jag ihop drygt 16mil och skaffade mig en lite mörkare nyans av mig själv .. Vädret var verkligen helt underbart och stränderna var minst lika fina som vid medelhavet xD .. Dessa 16mil som jag cyklat då, jo jag är helt klart nöjd men känner absolut att jag hade kunnat trampa ytterliggare ett tiotal mil men för att vara min första cykelsemester så tycker jag nog att det är helt okey med tanke på att jag var borta fem dagar och det faktiskt  var SEMESTER .. Men absolut, en ny cykelresa i framtiden kommer att ske ;) lita på det!

Kaching, Kaching!

DAG 1
   
   

DAG 2
   

DAG 3
   
   

 DAG 4
   

DAG 5
   
   

Kommentarer
Postat av: andrea

dag 4 såg ju sjukt soft ut!

2009-06-28 @ 21:44:11
Postat av: Emma

16 mil :) inte illa! Blev det inte lite ensamt att cykla själv? :o Fina bilder detta! Bra jobbat ^^

2009-06-29 @ 12:46:55
URL: http://xkiddown.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (Jag håller den hemlig^^)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ett liv kan inte alltid vara på topp men jag försöker alltid hålla huvudet på topp och sikta högt. Jag är 19 år och pluggar till medialärare på Karlstad Universitet efter att ha flyttat från Vänersborg. I min blogg kan ni läsa om min intressanta vardag där jag tar upp saker som mode, inredning, sport och mycket mycket mer. Jag är enligt många lite av en sportnörd men jag älskar att träffa nya människor, resa och fota och det är genom dessa nöjen som jag ser min destination, lycka!

Läs & njut :)

Kontakta mig?
email: [email protected]

RSS 2.0