Vi som är 80/90talister .. STÄMMER IN SJUKT BRA!

Ansökan om ett utdrag ur polisregistret är påskrivet nu och ska strax gå iväg och lägga på i brevlådan .. Igår hade jag nästan besöksrekord på bloggen också, väldigt roligt att se att fler och fler börjar läsa min blogg :) Jag lovar att fortsätta servera smaksigheter hehe ;) .. Har lagt till min blogg på http://bloggkartan.se/registrera/26239/vaenersborg också ..

Lyssnar på en gammal låt nu, Bomfunk Mc´s - freestyler, haha .. En klassiker från när man var liten hehe :p .. Har en lista för oss som är 80/90-talister .. Stämmer sjukt bra in på mig, stämmer den in på er? .. Känner att man har fan blivit gammal nu haha ..

- Vi som "knackade på" hos våra kompisar utan förvarning när vi ville träffa dem
- Vi som slog in skolböckerna i diverse fina skydd för att vi behandlade dem med respekt
- Vi som kan skillnaden mellan discodans och tryckare
- Vi som på egen hand klippte i våra jeans innan de började säljas söndertrasade
- Vi som någon gång har haft en OKEJ-poster upphängd på väggen
- Vi som samlade på allt - främst kapsyler
- Vi som försökte allt vad vi kunde att bygga lika fina trädkojor och hitta lika coola "gömställen" som det fanns på TV
- Vi som förmodligen var den sista generationen att motta hemstickade tröjor och sockar från våra far/mor-mödrar
- Vi som på egen hand lärdes oss datorer/internet/fildelning och dessutom fick lära våra föräldrar hur de kollar sin mail
- Vi som trodde att pins i stil med "Rör inte min kompis" skulle förändra världen
- Vi som förtjusades av att leka med slime ifrån Buttericks
- Vi som jublade när gröna/svarta tavlan bytades ut till whiteboards i skolan
- Vi som fick hjälpa läraren att trycka på play på videoapparaten
- Vi som fyllde våra cykelhjul med kulor eller spelkort för att det skulle låta så mycket som möjligt när vi flög fram
- Vi som trodde att vi skulle bli rika när vi efter många år skulle sälja våra kulor, ishockeykort och pogs
- Vi som spelade in musik på kasettband genom radion
- Vi som frågade chans på någon ny varje vecka
- Vi som hittade på ett eget språk för att kunna sjunga med i engelska texter
- Vi som drack Cuba Cola och Jaffa
- Vi som läste OÄ i skolan
- Vi som var närvarande medan Myrornas Krig fortfarande gick på TV
- Vi som fortfarande säger negerbollar och aldrig har sagt det och menat något förolämpande
- Vi som var för coola för vanliga sällskapsdjur och skaffade vandrande pinnar och tesvamp
- Vi som har gjort massvis med busringningar innan "Anitan" dök upp
- Vi som smaskade omkring med Jenka, Shake eller Hubba Bubba i munnen
- Vi som läste Lyckoslanten
- Vi som inte fick slänga maten eftersom det fanns barn i Afrika som uppenbarligen var hungriga
- Vi som var med på rökrutornas tid
- Vi som tyckte det var värt tiden det tog att surfa med 56k-modem
- Vi som lämnade Bingolotto samtidigt som Leif Loket Olsson
- Vi som använde duschmössor/kåpor stora o kraftiga nog att skydda oss mot radioaktivt avfall efter gympan på lågstadiet
- Vi som hade en väldigt härdad men ändå öm Nintendo-tumme
- Vi som införde pizza, kebab och tacos i svensk husmanskost
- Vi som fortfarande kan dansa Macarena till punkt och pricka
- Vi som var de första i backen med snowboard
- Vi som fick förbud att använda Tamagotchi på lektionerna
- Vi som älskade bockastyren och max antal växlar på cyklar
- Vi som var de som började med Lunarstorm och vi som tog jävligt lång tid på oss innan vi hade
hjärtat att sluta med det
- Vi som har försökt att säga krankelibrankelfnatt eller killevippen för att se om det gav någon effekt
- Vi som lärde känna Robert Gustavsson genom Björnes Magasin och inte Parlamentet
- Vi som går igång på "När du hör den här signalen... *pling* ...när du hör den signalen, då vet
du att det är dags att vända blad. Då börjar vi..."


Kommentarer
Postat av: Nathalie 21 årig vegetarian

haha stämmer rätt så bra faktiskt!

2009-08-01 @ 15:26:48
URL: http://nathalieisaksen.blogg.se/
Postat av: Andrea

Stämmer faktiskt!



E det du på bilden? I så fall vad söt :D

2009-08-01 @ 15:55:44
URL: http://icycold.blogg.se/
Postat av: simone

Sv: Jotack det är toppen här! Hur är det med dig?

2009-08-01 @ 16:04:54
URL: http://fattybom.blogg.se/
Postat av: Emelie

Haha men gud vilken rolig lista, den måste jag ju bara få ta av dig :-)



Lyckoslanten, haha den hade jag helt glömt bort :-) Faan av kul!

2009-08-01 @ 20:06:04
URL: http://fambabunovic.blogg.se/
Postat av: scout. out and about.

aah I love it, jag stjäl med den och lägger in den hos mig också, så perfekt!!

2009-08-03 @ 07:28:14
URL: http://www.hawaiiavenue.blogspot.com
Postat av: Sara

Hahaha!!

Den där listan är från Facebook eller hur?? Är med i den gruppen för 1984or och har den där listan där.

Mycket man känner igen dock eller hur! haha

Haft en bra dag??

2009-08-03 @ 18:10:55
URL: http://unbelievablegorgeous.blogg.se/
Postat av: Kissdockan

Hahahahaha när man läser denna listan så väcks sjukt många minne! Roligaste på länge :)

2009-08-06 @ 16:17:42
URL: http://kissdockan.blogg.se/
Postat av: Låjs

Hahahaha, den är så klockren! Kan relatera till varenda punkt...galet. =)

2009-08-06 @ 16:34:18
URL: http://flizan.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (Jag håller den hemlig^^)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ett liv kan inte alltid vara på topp men jag försöker alltid hålla huvudet på topp och sikta högt. Jag är 19 år och pluggar till medialärare på Karlstad Universitet efter att ha flyttat från Vänersborg. I min blogg kan ni läsa om min intressanta vardag där jag tar upp saker som mode, inredning, sport och mycket mycket mer. Jag är enligt många lite av en sportnörd men jag älskar att träffa nya människor, resa och fota och det är genom dessa nöjen som jag ser min destination, lycka!

Läs & njut :)

Kontakta mig?
email: [email protected]

RSS 2.0