hoppa av, söka jobb, byta utbildning..

Ah faktiskt. Till sommarn kommer jag att hoppa av lärarutbildningen och förhoppningsvis kommer jag att komma in på den utbildningen som jag helst vill. Medier och kommunikation: visuell kommunikation och design heter utbildningen och ligger här i Karlstad också. För tillfället så söker jag just nu jobb, ska på arbetsintervju i eftermiddag och sen på en annan arbetsintervju nästa tisdag. Jag ska även på möte i skolan på torsdag, med en studievägledare på den nya utbildningen, för att kolla på ev. möjligheter att plugga kurser som kan vara viktiga inför den utbildningen.

Jag tvekade ju redan efter praktiken i höstas på lärarutbildningen men ville ändå ge det en chans till. Känner dock nu att efter den andra praktikperioden så är inte detta något jag vill göra resten av livet. Tycker det är bättre att försöka satsa på det man helst vill då, man måste ju våga chansa liksom :)

Som jag skrev tidigare så håller jag på att söka jobb. Har varit på arbetsfömedlingen och fått lite hjälp också. Skulle även jobba på nöjesfabriken på torsdag och fredag under "Det stora kalaset". Hade tänkt att åka hem på torsdag dock och sedan åka med familjen ner till ullared på fredagen :p (kan va jävligt kul faktiskt:))  hmm, vet inte hur jag ska göra riktigt nu men får fundera lite på det så länge.. Måste fixa lite käk nu och sen göra lite andra saker med plugg osv..

Kände att det blev ett väldigt långt inlägg nu men hoppas ni orkar läsa :p
Ha det gött så länge så hörs kanske ikväll igen! :)


hmm, hur ska jag göra?

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (Jag håller den hemlig^^)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ett liv kan inte alltid vara på topp men jag försöker alltid hålla huvudet på topp och sikta högt. Jag är 19 år och pluggar till medialärare på Karlstad Universitet efter att ha flyttat från Vänersborg. I min blogg kan ni läsa om min intressanta vardag där jag tar upp saker som mode, inredning, sport och mycket mycket mer. Jag är enligt många lite av en sportnörd men jag älskar att träffa nya människor, resa och fota och det är genom dessa nöjen som jag ser min destination, lycka!

Läs & njut :)

Kontakta mig?
email: [email protected]

RSS 2.0