TILL DANMARK PÅ CYKEL! .. VAD TYCKS?

1 DAG KVAR!
Yes yes, då är det bara en dag kvar nu tills jag och cykeln drar iväg ..
Jag är ledsen att jag inte uppdaterat så mycket det senaste men har haft massor och göra inför resan osv =/ .. Jag kommer att uppdatera flera gånger per dag nu när jag är iväg på min resa så ni får en koll på vad som händer :) Har fixat webbläsaren i mobilen nu så det kommer gå kalasbra att uppdatera så det är bara att kika in och följa min resa ..

Just nu sitter jag iaf och fixar lite musik .. Musik är ju ett måste om man ska iväg på cykelsemester liksom :) Speciellt gamla goa svenska låtar som Ledin, Gärdestad och Gyllene tider har gjort, då är sommaren räddad ;) haha .. Kameran ska tömmas på bilder också så den är "fit for fight" haha ..

Det kanske har varit lite oklart om vad det är jag ska göra?
Jag ska alltså cykla runt i vårat grannland Danmark .. Kommer åka över med båten från Göteborg till Fredrikshavn och därefter blir första stoppet i Lokken och sen kommer jag fortsätta nedåt i landet .. Hoppas på många sköna och varma kvällar på campingar, sätta sig och grilla lite bredvid tältet med ett par kalla öl till hands :) Ohh det ska bli så skönt och gassigt :) haha ..

Vad har jag gjort sedan sist jag bloggade då?
Jag har utav Nisse lånat ett tält som är lite mindre och smidigare än det som jag hade först .. Nisse har många års erfarenheter av cykelresor så jag har fått en hel del nyttiga och smarta tips inför min resa :) .. Han har bl.a cyklat från Frankrike till Vänersborg på 18 dagar och även andra cykelresor så han vet vad han snackar om, om man säger så :) .. Har ni några tips som jag borde veta inför cykelfärden?

Hur kommer det sig att jag ska ha denna lite "ovanliga" semestern då?
Ja du, riktigt bra fråga jag ställde mig själv där xD haha .. Jag har nog alltid sett upp till Nisse som jag pratade om tidigare. Att han cyklade från Frankrike till Sverige tycker jag är riktigt coolt och ett bevis på styrka, någon gång i mitt liv så kommer jag nog också göra något liknande, om inte ännu längre(!) :) Förutom att ha Nisse som förebild så började nog mitt intresse för långfärdscykling någonstans i tvåan på gymnasiet .. Jag bodde ca 1,5mil ifrån skolan och började cykla några gånger till skolan istället för att ta bussen men sedan glömde jag bort det intresset lite tills för ett par veckor sedan .. Jag tog ut cykeln igen och drog iväg på en liten tripp ut till kusten, en resa på ca 3mil, och det var då som intresset verkligen tog fart. Jag kände hur underbart det var att bara cykla och inte behöva anpassa mig till bussar osv ..

Eftersom jag också tog studenten och inte hade något sommarjobb så bestämde jag mig därmed för att dra iväg på en cykelresa istället för att bara sitta hemma och slappa på balkongen osv .. Genom att cykla så får jag även bra träning men det roligaste hade varit att få cykla för välgörenhet .. Visst klart jag kan göra det nu men vissa sponsorer skulle behövas och just nu kommer jag inte hinna få igenom det "projektet" tills jag åker .. Men vem vet, nästa gång kanske jag cyklar ännu längre och förhoppningsvis så kommer jag att kunna samla ihop en viss summa pengar som kan skänkas till välgörenhet :)

Hur som helst så är cykeln så gott som klar nu iaf och allt förutom ett par högtalare är monterade ;) Det blir ett sista litet pill ikväll och sedan packa på alla saker och därefter hoppas jag på en tidig sömn men det brukar sällan bli som man tänkt sig haha .. Har ni några frågor så fråga på bara & glöm inte att kommentera! :)


Kaching Kaching!

   

Kommentarer
Postat av: Madelen

Hoppas det går bra! =)

2009-06-21 @ 08:25:59
URL: http://madylane.blogg.se/
Postat av: Emma

Långt inlägg det här, men jag läste allt. :) stolt Lycka till Sebastian! :D

2009-06-21 @ 15:56:02
URL: http://xkiddown.blogg.se/
Postat av: Sofia

Vafan, jag trodde du skulle cykla TILL Danmark också, dåliga jävel! ;) Hahaha

2009-06-28 @ 22:09:30
URL: http://somnaaldrignykter.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (Jag håller den hemlig^^)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ett liv kan inte alltid vara på topp men jag försöker alltid hålla huvudet på topp och sikta högt. Jag är 19 år och pluggar till medialärare på Karlstad Universitet efter att ha flyttat från Vänersborg. I min blogg kan ni läsa om min intressanta vardag där jag tar upp saker som mode, inredning, sport och mycket mycket mer. Jag är enligt många lite av en sportnörd men jag älskar att träffa nya människor, resa och fota och det är genom dessa nöjen som jag ser min destination, lycka!

Läs & njut :)

Kontakta mig?
email: [email protected]

RSS 2.0