En dag med sol

Inget går upp mot en dag med sol .. Skönt att koppla av och låta tankarna flyga sin kos, solen bränner på kroppen .. Gött att ha internet på mobilen så man kan uppdatera sig lite när man inte är hemma .. (y)
.. .. .. .. .. .. .. .. .. .. ..
Solen skiner, man hör måsarnas skri.
Gatorna fylls av shoppande människor, barnen springer med glassen i högsta hugg och skratt och glädje hörs högt från gatornas café. Ensam sitter man bredvid och tittar på, tänker tillbaka på tiden när det var en själv som satt just där på cafét och drog något dåligt skämt men som alla valde att skratta åt ändå. Är allt bara ett enda skådespeleri? Är man bedragen på verkligheten och är all väntan på lycka bortkastad tid? Vad är lycka? Man är tom, man är vilsen .. På bara några sekunder försvinner allt ur huvudet och man vet inte längre vad man ska göra. Man väljer statistrollen och drar sig allt mer undan, allt för att inte störa det stora skådespeleriet där glädjen yrar högt.
 .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. ..
Vi hörs, over and out ..

Kommentarer
Postat av: Linapina

Mysig blogg, den hamnar på favoriter :) lite fler bilder bara hihi. Fortsätt blogga, du är bra på att skriva :)

2009-05-30 @ 13:47:16

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (Jag håller den hemlig^^)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ett liv kan inte alltid vara på topp men jag försöker alltid hålla huvudet på topp och sikta högt. Jag är 19 år och pluggar till medialärare på Karlstad Universitet efter att ha flyttat från Vänersborg. I min blogg kan ni läsa om min intressanta vardag där jag tar upp saker som mode, inredning, sport och mycket mycket mer. Jag är enligt många lite av en sportnörd men jag älskar att träffa nya människor, resa och fota och det är genom dessa nöjen som jag ser min destination, lycka!

Läs & njut :)

Kontakta mig?
email: [email protected]

RSS 2.0