The blind side, riktigt bra film..

Kollade precis på filmen the blind side och den var riktigt bra om jag får säga det själv.
Det är en sann historia som handlar om en hemlös afroamerikan. "Big mike" eller Michael som han hellre vill bli kallad föds i en fattig familj och blir omflyttad bland olika fosterhem under sin barndom. En dag ser man hans potential och han får börja i skolan, dock blir han ännu en gång utkastad från sin fosterfamilj. Han lever efter det på gatan tills dess att den rika och "vita" familjen Touhy hjälper honom att lyckas i livet.

Om ni inte har sett den så tycker jag verkligen att ni ska det, grym film! :)


Kommentarer
Postat av: Metalnallen

Riktigt grym film, lite Remember The Titans stuk på den!

2010-04-01 @ 07:21:17
URL: http://metalnallen.wordpress.com

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress: (Jag håller den hemlig^^)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ett liv kan inte alltid vara på topp men jag försöker alltid hålla huvudet på topp och sikta högt. Jag är 19 år och pluggar till medialärare på Karlstad Universitet efter att ha flyttat från Vänersborg. I min blogg kan ni läsa om min intressanta vardag där jag tar upp saker som mode, inredning, sport och mycket mycket mer. Jag är enligt många lite av en sportnörd men jag älskar att träffa nya människor, resa och fota och det är genom dessa nöjen som jag ser min destination, lycka!

Läs & njut :)

Kontakta mig?
email: [email protected]

RSS 2.0